۲۶ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۲۵

حجت الاسلام حسینی شاهرودی:

سيره حضرت معصومه(س) زمينه ساز ترويج فرهنگ اسلامی/ انس با قرآن انسان را به سعادت می‌رساند

سيره حضرت معصومه(س) زمينه ساز ترويج فرهنگ اسلامی/ انس با قرآن انسان را به سعادت می‌رساند

سنندج - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اينكه كرامت، عصمت، رشادت و بينش بالا از ويژگی های بارز حضرت معصومه(س) است، گفت: با تبيين سيره آن حضرت می‌توان زمينه ترويج فرهنگ اسلامی و بهره‌مندی از سلوك اجتماعی و معنوی را در جامعه فراهم كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی شامگاه دوشنبه در مراسم تجلیل از عوامل اجرایی محفل جز خوانی قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان سال جاری در استان کردستان، اظهار داشت: حضرت معصومه(س) از نظر فضائل اخلاقي داراي زهد، تقوا، راستگويي، بردباري و استقامت در ناملايمات سرآمد زنان عالم است.

وی به پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و افزود: یكی از ارمغان های زيبای پيامبر اكرم(ص) شخصيت دادن به دختر و زن بود بدان حد كه پيامبر(ص) می‌فرمايد: "بهترين فرزندان شما، دخترانتان هستند".

نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه سخنان خود به حقانیت قرآن کریم اشاره کرد و ادامه داد: قرآن کریم در حقیقت کتابی است که در آن مسیر رسیدن انسان به سعادت دنیا و آخرت ترسیم و عمل به دستورات الهی آن انسان ها را از پلیدی و نابودی دور می کند.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی با بیان اینکه در قرآن تعابیر بسیار زیبایی در مورد این کتاب الهی آمده است، یادآور شد: تدبر و تفکر در آیات الهی این کتاب آسمانی در کنار تلاوت آن امری ضروری است و باید از سوی تمام کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند مورد توجه قرار گیرد.

وی مانوس شدن با قرآن کریم را بهترین راه رسیدن به سعادت دنیا و آخرت عنوان کرد و بیان کرد: کسانی که با قرآن هستند و براساس دستورات آن در زندگی حرکت می کنند اهل سعادت بوده و در دنیا و آخرت سربلند خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان تلاوت و در خدمت قرآن بودن در تمام ماه های سال را ضروری دانست و گفت: نباید خواندن و عمل به دستورات الهی این کتاب آسمانی را تنها به ماه مبارک رمضان خلاصه کرد و برگزاری محافل انس با قرآن، تلاوت قرآن و عمل به دستورات آن باید در تمام ماه ها و روزهای سال مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از 73 فعال قرآنی ماه رمضان در سنندج با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

کد خبر 2137200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha